Producenci w poszukiwaniu oszczędności - konsumenci ograniczają zakupy

Producenci w poszukiwaniu oszczędności - konsumenci ograniczają zakupy

Według badań Food Research Instutue konsumenci w Polsce skłonni są bardziej kupować produkty polskie i polską żywność. W obecnej sytuacji oszczędzają  konsumenci i producenci a na rynku możemy zauważyć zjawisko zmniejsza wielkości, przechodzenie na tańsze zamienniki i decydowanie o zakupie tylko pod kątem cenowym.

FRI zapytał Polaków odnośnie działań przy zakupie żywności, mając do wyboru dwa produkty pochodzenia polskiego oraz zagranicznego, który by wybrali. Aż 86% ankietowanych wybrałoby produkt polski, zdecydowanie tak powiedziało 42,9% osób a raczej tak odpowiedziało 43,4%.

"To bardzo ważny wskaźnik. Co ciekawe, nie ma tu znaczenia wiek czy dochody respondentów. Okazuje się, że Polacy po prostu chcą kupować polskie produkty" - mówi Dariusz Chołost, prezes FRI.

Wygląda na to, że jako konsumenci mamy duże zaufanie do naszych polskich producentów. Gdyby powyższe wyniki oddawały rzeczywistość polska branża spożywcza nie musiałabym intensywnie poszukiwać oszczędności. W związku z panującą inflacją, mamy nawyk kierowania się ceną przy wyborze produktów. Dynamika wzrostu cen utrzymuje się na niekorzystnym poziomie. Według opinii branży spożywczej konsumenci przy zakupach dokonują decyzji niekierującą się krajem pochodzenia. W ostatecznym rozrachunku wygrywa najniższa cena.