
Rynek alkoholi - analiza w branży HoReCa
Nieodłącznym elementem branży gastronomicznej jest alkohol. Przyjrzyjmy się, jak w mijającym roku kształtował się rynek alkoholi w branży HoReCa oraz po jakie trunki my, Polacy, sięgaliśmy najczęściej.
Rok 2022 był trudny, jednakże mimo tego wszystkiego, co spotkało nasz rynek gospodarczy, bardzo zadowalającą informacją jest wzrost wartości rynku alkoholowego w porównaniu rok do roku. Według danych uzyskanych dzięki NielsenIQ Polacy wydali niemal 46 mld zł na napoje alkoholowe w czasie między październikiem 2021 roku a wrześniem 2022 r. Porównując wcześniejszą wartość rynkową, wzrosła ona o 6,8 proc. rok do roku przy jednoczesnym spadku wolumenu sprzedaży wynoszącym - 0,9 proc.
Piwo ulubieńcem Polaków
Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie najbardziej popularnym trunkiem jest piwo. Odpowiada ono za aż 45 proc. wartości sprzedaży całego rynku alkoholowego w Polsce. Według najnowszego raportu "Preferencje Piwne Polaków 2022" przedstawionego przez ABR SESTA, aż 82 proc. Polaków pije piwo. Jest to bardzo wysoka liczba, jednakże przyglądając się wynikom sprzed roku i dwóch, zauważyć można spadek spożywających ów trunek. Jeszcze w 2021 roku było to 89 proc., zaś w 2019 - 91 proc. Najczęściej po ten napój procentowy sięgają ludzie w wieku między 25 a 54 lata - ok. 90 proc. konsumentów zadeklarowało jego picie. Częstotliwość sięgania po piwo również jest bardzo duża.
CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<