Rynek hurtowni i dystrybutorów - raport, cz. 1

Rynek hurtowni i dystrybutorów - raport, cz. 1

Kluczowym aspektem funkcjonowania lokali z branży HoReCa są zaufani i sprawdzeni dostawcy oraz hurtownie. Jeśli restauracje czy hotele nie będą odpowiednio zaopatrzone, nie będą w stanie przygotowywać zamówień dla gości. Sprawdźmy więc, co oferuje polski rynek dystrybutorów i hurtowni do HoReCa.

Biorąc pod uwagę liczbę restauracji działających w naszym kraju, funkcjonowanie hurtowni oraz dystrybutorów do HoReCa jest coraz istotniejsze. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, opublikowanych w październiku 2022 roku, w 2021 roku na terenie kraju funkcjonowało aż 74 189 placówek gastronomicznych, z czego 21 161 to same restauracje. Wynik ten jest satysfakcjonujący i wieszczący tendencję wzrostową, w odróżnieniu od fatalnego roku 2020, w czasie którego z powodu pandemii zamknęło się niemal 8 tys. lokali. GUS nie podał jeszcze danych za rok 2022, jednakże obserwując rynek można śmiało stwierdzić, że wyniki będą bardzo pozytywne.

 

Wyzwania branży

Nie ma wątpliwości co do tego, że wybór konkretnych dystrybutorów, producentów czy hurtowni jest jedną z najbardziej kluczowych rzeczy w prowadzeniu biznesu gastronomicznego. W przeciągu kilku ostatnich lat wszyscy musieliśmy mierzyć się z różnego rodzaju problemami i przeszkodami. Najpierw była to pandemia, która wywróciła całą branżę HoReCa do góry nogami, później wojna w Ukrainie, a obecnie inflacja i coraz droższe produkty na sklepowych półkach. Wybranie odpowiedniego dostawcy produktów spożywczych czy też hurtowni jest więc tym bardziej sporym wyzwaniem.

Firmy zajmujące się dystrybucją oraz hurtową sprzedażą produktów spożywczych i non-food oferują swoim klientom bardzo wiele. Wiadomym jednak jest, że muszą skupić się przede wszystkim na potrzebach swoich klientów i swoją ofertą odpowiadać na ich głosy.

Celem restauratorów jest zaskakiwanie swoich gości, dlatego też ich nadrzędną potrzebą jest oferowanie potraw z produktów jak najwyższej jakości. Tego również oczekują od swoich dostawców. Z tego też powodu hurtownie i dystrybutorzy muszą cały czas rozwijać się w zakresie swojej oferty oraz dbania o odpowiednie warunki przechowywania owych produktów. Każdy restaurator musi mieć możliwość wyboru konkretnego produktu, co za tym idzie będzie przeglądał oferty różnych dostawców, aby ostatecznie zamawiać potrzebne składniki z wybranego miejsca.

CAŁY RAPORT >KLIKNIJ TUTAJ<