
Sezon eventowy - czas, start!
"Event" to słowo, które od dłuższego czasu zagościło w nomenklaturze branży gastronomicznej i zastąpiło ono bardziej potoczne sformułowania, takie jak przyjęcie okolicznościowe, impreza firmowa, wydarzenie branżowe itp. Nie da się ukryć, że wiosna, a szczególnie zbliżający się maj, jest pewnego rodzajem początkiem corocznego sezonu eventowego.
Eventy możemy podzielić na kilka szczegółowych grup. Jest to swoisty atlas pojęć, które wchodzą w skład tego jednego krótkiego angielskiego słowa. Po pierwsze - impreza integracyjna. Jej celem jest zabawa pewnej grupy ludzi - znajomych, współpracowników, uczestników szkoleń etc. - której efektem będzie zgrana i zintegrowana ekipa. Jest to bardzo popularna forma wydarzenia szczególnie wśród firm.
Drugą grupą wchodzącą w skład eventów są szkolenia. Oczywiście mogą się one odbywać w miejscu pracy, jednakże niejednokrotnie pracodawcy w celu podniesienie kwalifikacji oraz nabycia konkretnych umiejętności przez swoich pracowników, wysyła ich na zewnętrzne szkolenia, na przykład weekendowe. Jest to bardzo korzystne i edukujące doświadczenie dla uczestników grupy. Współgra to z trzecim wydarzeniem, które możemy zakwalifikować do eventów, a mianowicie team building. Są to wyjazdy, których celem jest budowanie relacji, poprawa komunikacji, usprawnienie współpracy w zespole oraz nauczenie się, jak zespołowo rozwiązywać problemy.
Z eventami wielokrotnie kojarzą się również wszelkiego rodzaju konferencje i kongresy. Są one nie tylko możliwością do zdobycia nowej wiedzy czy umiejętności, ale także są świetną promocją firmy. W ich trakcie nieraz odbywa się podsumowania budżetowe firmy, organizacja wewnętrznego marketingu, omówienie strategii na kolejne miesiące czy lata, wprowadzanie nowych produktów na rynek, wystąpienia partnerów biznesowych, ogłoszenia wyników dla podmiotów rynkowych itp.
Eventem może być również wycieczka turystyczna. Dzięki niej pracownicy mają możliwość poznania nowych, ciekawych miejsc, zwiedzanie innych krajów, a co za tym idzie kultur, zwyczajów. Jest to edukacja po przez podróżowanie czy też wizyty studyjne. Taką wiedzę pracownik nieraz może wykorzystać w swojej pracy, szczególnie jeśli jest ona powiązana ze współpracą międzynarodową. Wyjazdy turystyczne mają również jeszcze drugą odsłonę, a jest nią turystyka motywacyjna (incentive travel). Dzięki niej pracodawca ma możliwość wynagrodzenia najlepszych pracowników, poprzez umożliwienie im skorzystania z elitarnych oraz rzadkich i często drogich atrakcji. Dzięki temu pracownik chętniej będzie się utożsamiał z firmą oraz będzie miał więcej siły i motywacji do dalszego działania na swoim stanowisku.
CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<