Świeże towary decydują o wyborze sklepu przez konsumenta

Świeże towary decydują o wyborze sklepu przez konsumenta

To, gdzie klient robi zakupy, uzależnione jest od oferty produktów świeżych - mięsa, pieczywa, wędlin, warzyw i owoców. Najczęściej kupujemy je w dyskontach i sklepach specjalistycznych.

Według ekspertów Nielsena świeże towary, w szczególności mięso, wędliny i pieczywo, w dużym stopniu decydują o wyborze sklepu przez konsumenta. 83% osób kupujących mięso i 82% kupujących pieczywo deklaruje, że to od oferty tych produktów zależy, gdzie zrobią zakupy. Po pieczywo konsumenci chodzą najczęściej do sklepów specjalistycznych, np. piekarni (37 proc.). Jeśli chodzi o warzywa i owoce, na prowadzenie wychodzą dyskonty (odpowiednio wskazywane przez 36 i 45 proc. badanych). Z kolei po wędliny i mięso chętniej klienci chodzą do supermarketów (26 i 28 proc. wskazań).

W przyszłości rola produktów świeżych, jako czynnika wyboru miejsca zakupów, będzie miała jeszcze większe znaczenie. Przy zakupie pieczywa weźmiemy pod uwagę wygląd sugerujący świeżość i wysoką jakość (53 proc.), markę piekarni (44 proc.) czy regionalne pochodzenie (37 proc.). W kategorii mięsa i więdlin na znaczeniu zyskuje polskie pochodzenie (45 proc.), sposób hodowli zwierzęcia (37 proc.) czy wysoka zawartość mięsa w 100 g (72 proc. odpowiedzi). 

źródło: www.wirtualnemedia.pl