Sztuczna inteligencja przejmuje branżę turystyczną

Sztuczna inteligencja przejmuje branżę turystyczną

Większość menedżerów turystyki spodziewa się, że sztuczna inteligencja wpłynie na ich biznes. AI zdobywa szturmem świat podróży i nie zapowiada się na żaden powrót do starych praktyk.

Liczba podróżnych korzystających z narzędzi sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, do planowania podróży, będzie szybko rosła. - Sztuczna inteligencja zapewnia wygodę i jest dostępna całą dobę - wskazuje dyrektor badań nad podróżami w Euromonitorze International Caroline Bremner.

Istnieje niebezpieczeństwo - sztuczna inteligencja może zakłócić procesy rezerwacji podróży, które są już teraz mocno scyfryzowane. - W sytuacji kiedy w 2023 roku 66 procent wszystkich rezerwacji odbywa się online, a urządzenia mobilne były tymi, których użyto w 35 procent wszystkich rezerwacji, zakłócenia spowodowane generatywną sztuczną inteligencją są już powszechne - mówi Bremner.

Rewolucja już trwa. Expedia ogłosiła w kwietniu współpracę z OpenAI w oferowaniu planowania podróży przez aplikację obsługiwaną przez ChatGPT. Zapewnia dzięki temu spersonalizowane rekomendacje, działając jak wirtualny asystent podróży, dostarczając wyników wyszukiwania hoteli i planowania, co podróżny może robić w miejscu, które odwiedza.

Strony już bardzo intensywnie wykorzystują sztuczną inteligencje. Portal Trip.com zintegrował ChatGPT z TripGen, nowo wydanym chatbotem AI, który zapewnia pomoc w czasie rzeczywistym, planowanie trasy i wskazówki dotyczące rezerwowania noclegów przed podróżą. Hotele i linie lotnicze zaprzęgają z kolei sztuczną inteligencję do obsługiwania zapytań i rozwiązywania problemów zgłaszanych przez klientów, jednocześnie automatyzując podrzędne zadania.

Bremner przypomina, że kiedy upowszechnił się internet masowo znikały tradycyjne salony sprzedaży z wycieczkami, a wraz z nimi miejsca pracy. - Teraz branża jest gotowa na kolejne przełomy, ponieważ generatywna sztuczna inteligencja przyspiesza automatyzację zadań na każdym etapie podróży klienta, przed, w trakcie i po podróży. Ponieważ firma Microsoft planuje zintegrować sztuczną inteligencję z oprogramowaniem Microsoft 365 Copilot, stanie się ona powszechna w codziennym życiu konsumentów i pracy, czy nam się to podoba, czy nie - dodaje Bremner.