Szykuje się rekordowy sezon letni w branży HoReCa

Szykuje się rekordowy sezon letni w branży HoReCa

Restauratorzy i hotelarze przygotowują się na wyjątkowo korzystne dla nich lato. Ponad połowa liczy, że w okresie wakacyjno-urlopowym zaliczy wzrost obrotów.

Zbliżają się wakacje, a więc i czas, w którym większość Polaków decyduje się na urlopy. To okres wyzwań dla restauratorów i hotelarzy, chcących zaproponować swoim klientom jak najlepszą ofertę.

Przedstawiciele branży HoReCa w tym roku wyjątkowo pozytywnie spoglądają w przyszłość. Są optymistycznie nastawieni do okresu urlopowego, widząc w nim szansę na wzrost obrotów.

Mają się do tego przyczynić, oprócz corocznych zwiększonych statystyk wyjazdów Polaków, m.in. świadczenia rządowe Rodzina 500+ czy trzynasta emerytura.

Kondycja branży gastronomicznej i hotelarskiej zależy też m.in. od tego, czy zgodnie z prognozami ekspertów i doświadczeniami z ubiegłych lat, coraz więcej Polaków zamiast wyjeżdżać do popularnych ciepłych krajów takich jak Egipt, Grecja, Tunezja czy Turcja, zdecyduje się na wakacje w kraju, a to wielce prawdopodobne.

Na zdecydowanie lepsze nastroje restauratorów i hotelarzy największy wpływ mają prognozy dotyczące sprzedaży. 60 procent z nich liczy na wzrost zamówień na swoje usługi i produkty w drugim kwartale 2019 roku. To ponad dwa razy więcej niż na początku roku.

Za planowanym wzrostem sprzedaży idzie prognozowana poprawa płynności finansowej firm działających w branży gastronomiczno-hotelarskiej. Ponad 30 procent przedsiębiorców spodziewa się poprawy w tym obszarze. Jest to związane ze specyfiką tej branży, w której obowiązują krótkie terminy płatności za usługi. Wzrost sprzedaży sprawi, że przedsiębiorcy w krótkim okresie odczują poprawę płynności.

Na poprawę kondycji hoteli, restauracji i firm cateringowych najbardziej, w opinii ponad 70 procent przedstawicieli branży HoReCa, największy wpływ powinien mieć sezonowy wzrost zainteresowania usługami i produktami. 45 procent respondentów liczy na uzyskanie dotacji ze środków publicznych lub unijnych, a niemal 40 procent planuje wprowadzenie do swojej oferty nowego produktu lub usługi, które mają przyciągnąć więcej klientów.