Trendy w branży piwnej - co będziemy pić w najbliższym sezonie letnim?

Trendy w branży piwnej - co będziemy pić w najbliższym sezonie letnim?

Rynek piwa nieubłaganie podlega dość regularnej sezonowości i nie da się ukryć, że po piwo najchętniej sięgamy od wiosny do jesieni, gdy pogoda sprawia, że mamy ochotę bardziej na trunki orzeźwiające niż rozgrzewające. I choć w świecie piwa możemy znaleźć wiele niezwykle ciekawych propozycji na chłodniejsze miesiące, to jednak typowo piwny sezon trwa zwykle od kwietnia/maja do września/października w zależności od tego, jak szybko zaczną ogrzewać nas wiosenne promienie słońca i kiedy nastaną jesienne chłody.

Wraz z powstawaniem kolejnych nowoczesnych browarów rzemieślniczych i rozwojem segmentu piw kraftowych w ostatnich kilkunastu latach, piwo stopniowo odzyskuje swoje miejsce w gastronomii, pojawiając się już nie tylko w barach i bistrach, ale śmiało i z powodzeniem wkraczając do różnego typu restauracji i wyrafinowanych lokali fine dining. Restauracyjni właściciele i szefowie kuchni zrozumieli już, że dobra autorska kuchnia wymaga równie dobrego i wyszukanego piwa, stąd coraz częściej w restauracjach znajdziemy co najmniej kilka propozycji piw kraftowych w różnych stylach. Ten trend z pewnością będzie kontynuowany, oferta piw kraftowych w gastronomii będzie się rozwijać i powszechne stanie się, że od dobrej restauracji wymagać będziemy nie tylko dobrej kuchni i obsługi, ale również dobrego i dobrze podanego piwa. Coraz szersza obecność zróżnicowanej stylistycznie oferty piw kraftowych w gastronomii sprawia, że coraz ważniejsze wśród personelu stają się kwestie znajomości podstaw piwnych stylów, sposobu serwowania piwa oraz podstaw łączenia piwa z jedzeniem. Całość wyżej opisanych spostrzeżeń wpisuje się w szerokie zjawisko premiumizacji piwa, czyli wzrostu zarówno świadomości, jak i oczekiwań i upodobań miłośników piwa, przejawiającym się w coraz bardziej widocznym odejściem od piwa niskiej jakości, na rzecz wysokiej jakości piw premium. Ten trend będzie się wzmacniał, nawet mimo obecnej sytuacji ekonomicznej i kurczących się portfeli konsumentów.

Piwna różnorodność

W pełni obecnym na rynku piwnym trendem w tym sezonie będzie kontynuacja różnorodności marek i stylów piwa. Zjawisko, które pojawiło się wraz z rewolucją piw kraftowych w Polsce, a u podstaw którego leży znudzenie jednakowymi masowymi piwami koncernowymi, rozgościło się na dobre na sklepowych półkach i w restauracyjnych menu, a różnorodna oferta oczekiwana jest już nie tylko przez najbardziej zaawansowanych piwnych geeków. Z różnorodnej oferty piwnej chcą już korzystać wszyscy ci, dla których ma znaczenie jakość, aromat i smak wybieranego piwa. Możemy więc i w tym roku oczekiwać wielu piwnych nowości, premier i szerokiego wyboru. Dzięki coraz szerszej dostępności piw kraftowych, ten wybór jest dostępny już praktycznie dla wszystkich. Ale w ślad za nowościami prezentowanymi przez browary kraftowe podąża również coraz większa różnorodność w portfolio piw koncernowych. Tutaj mamy jednakże większy nacisk na piwa aromatyzowane, w różnych smakach, a dużo mniejszą na różnorodność oferowanych stylów.

CAŁY ARTYKUŁ >KLINIJ TUTAJ<