W 2022 roku Polacy na mrożonki wydali 2 mld złotych!

W 2022 roku Polacy na mrożonki wydali 2 mld złotych!

Według danych Panelu GfK przeciętny Polak kupuje mrożonki średnio 14 razy w roku. W 2022 r. wydaliśmy na nie niemal 2 mld zł, wynika z analizy.

Z badania GfK wynika, że do mrożonych warzyw należy 33 proc. tego rynku. Z kolei mrożone dania gotowe to drugi pod względem najczęściej kupowanych produktów, do których należy 31 proc. rynku. W tej drugiej kategorii zdecydowanie króluje w Polsce pizza - informuje businessinsider.

"Potencjał tego dania dostrzegają producenci, którzy stale rozbudowują portfolio swoich produktów. Tylko od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o około 80 nowych produktów" - zauważa konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia Jakub Dubniak, cytowany przez serwis.

Z danych analizy wynika też, że przeciętny Polak wydał na mrożoną pizzę w badanym okresie średnio 64 zł.

Po 15 proc. rynku mrożonek należy do frytek i produktów mącznych, a 6 proc. do owoców.