W czasach nieoczywistych dobrze jest trzymać się razem - w rodzinie i w rodzinie biznesowej!

W czasach nieoczywistych dobrze jest trzymać się razem - w rodzinie i w rodzinie biznesowej!

Sukcesorzy polskich firm rodzinnych spotkali się w Poznaniu na V Kongresie Next "FUTURE of NEXTgen". To była 5. edycja Kongresu, który odbył się w dniach 5 i 6 października 2020 roku w samym sercu Poznania - Concordii Design. Temat przewodni Kongresu "Future of Next Generation. Digital, smart, competent & professional!" nawiązywał do wspólnego zdefiniowania nowej roli młodego pokolenia przedsiębiorców z firm rodzinnych w biznesowej przyszłości. "Balans pomiędzy brawurowymi wyzwaniami w firmie a tradycyjnymi wartościami i impulsami z wewnątrz samego pokolenia Next Generation to źródło spokoju, siły i ładu firm rodzinnych" - mówi Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego dr Adrianna Lewandowska. 

Do prelekcji, paneli dyskusyjnych zaproszeni zostali uznani zagraniczni eksperci z obszaru firm rodzinnych jak Susanne Bransgrove, Guillermo Salazar czy dr Marta Widz. Wystąpili także polscy praktycy i mówcy: Zofia Dzik z Instytutu Humanites, Roman Wieczorek, Szymon Trzebiatowski oraz dr Adrianna Lewandowska z ramienia Instytutu Biznesu Rodzinnego, a także sukcesorzy czołowych polskich firm rodzinnych. Po raz pierwszy podczas Kongresu odbyły się sesje VIP z Mentorami, które cieszyły się ogromnym powodzeniem wśród młodych, pochodzących z rodzin biznesowych. Spotkanie z Mentorem oko w oko było spotkaniem w kuluarowym, małym gronie. Uczestnicy mogli poznać liderów przedsiębiorczości na rodzimym rynku, porozmawiać, poznać historię rodzinną, firmy czy zadać pytanie.

Kongres zorganizowany przez Instytut Biznesu Rodzinnego zostawia sukcesorów z niezwykłymi przemyśleniami, inspiracjami, z zalążkami relacji nie tylko biznesowych, ale także tych prywatnych.

- Relacje nie mogą być iluzją, a nasza rzeczywistość powinna być wspólna. Kluczowa kompetencja to wejrzenie w siebie, wartości i przeniesienie ich na DNA firmy - mówi dr Adrianna Lewandowska. 

Te dwa dni pełnie były prelekcji, spotkań, wymiany doświadczeń, zdobywania nowej wiedzy, praktycznych warsztatów i ciekawych, tematycznych dyskusji.

- Ufamy, że każdy z sukcesorów zabrał cząstkę tej wiedzy, która będzie rezonować w jego sercu i myślach jeszcze długo - podsumowuje Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego dr Adrianna Lewandowska.  

Kongres został przeprowadzony w formule hybrydowej - z możliwością wzięcia udziału w formule stacjonarnej dla ograniczonej liczby uczestników (ze względów bezpieczeństwa) oraz ONLINE - dla wszystkich tych, którzy wybiorą zdalne uczestnictwo w konferencji. Z udziału w Kongresie skorzystało 250 uczestników stacjonarnych i online łącznie.

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń i okazą do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.