Wiosenno-letnie trendy deserowe

Wiosenno-letnie trendy deserowe

Cukiernictwo w roku 2023 jest bardzo odmienione. Inflacja, sytuacja polityczna - te kwestie nie mają zbytnio wpływu na to, co chcielibyśmy kreować w cukiernictwie, ale na to, jakie decyzje podejmują konsumenci, czyli nasi goście w kawiarniach, cukierniach i restauracjach. Trzeba przyznać, że słodkości nie są wydatkiem pierwszego rzędu, choć goście wielokrotnie wspominają, że w obecnych trudnych czasach ciasto, deser czy lody, zjedzone w lokalu gastronomicznym, są pewnego rodzaju relaksem i receptą na oderwanie się od otaczającej nas rzeczywistości. Jak będzie kształtować się cukiernictwo w nadchodzącym letnim sezonie?

Okres wiosny i lata to jest czas świeżości. Jesteśmy aktualnie bardzo nasyceni różnymi modami i trendami. Jaka jest między nimi różnica? Modą jest to, co chwilowo występuje w cukiernictwie zarówno restauracyjnym, jak i kawiarnianym, a trend wpisuje się na dłuższy czas. Patrzymy, co się dzieje nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Inspirowanie się modnymi propozycjami prezentowanymi przez cukierników światowych bardzo dobrze sprawdza się na naszym rynku. Nasi klienci są bardziej otwarci, mają wiedzę i rozpoznanie - co związane jest z wpływem social mediów na życie gastronomii. Zanim podejmiemy decyzje, dokąd pójdziemy na deser, zapoznajemy się z ofertą lokali na Instagramie czy na innych portalach. Bazujemy na opiniach. W modzie zauważamy to, co już rok temu kiełkowało w Europie Zachodniej - jest to tzw. French-Asian Style. Połączenie cukiernictwa zachodniej Europy ze smakami krajów azjatyckich. Mam tu na myśli Malezję, Tajlandię, Japonię, które mają bardzo wysoką kulturę smaków. Jako dowód można przytoczyć fakt, że Japonia w tym roku wygrała konkurs Coupe du Monde de la Pâtisserie w Lyonie, wyprzedzając Francuzów.

Pokazujemy, jak style i wpływy kultury azjatyckiej, przenikają do cukiernictwa naszej części Europy. Na pewno w Polsce musimy zauważyć trend, który już jest i spowodowany jest tragedią, która się dzieje w Ukrainie - mamy coraz więcej klientów zza naszej wschodniej granicy. Oni bardzo doceniają cukiernictwo, są bardzo ciekawi i otwarci na nowości.

Wracając do tematu głównego - French-Asian Style jest zmiksowaniem tego, co jest naszą kulturą ze smakami owoców cytrusowych, takich jak yuzu czy sudachi, które są bardzo kwaśne i perfumowane. Cały czas stabilnie utrzymuje się trend na matchę. Wiele cukierni i restauracji zaczyna się kierować tymi trendami i wprowadza do swoich ofert smaki ze wschodu.

Zawsze szukamy czegoś lekkiego i orzeźwiającego, a daje nam to podstawa cukiernictwa - sezonowość. Poszczególne miesiące, zaczynając od kwietnia, a kończąc na wrześniu, przynoszą nam bardzo dużo sezonowych owoców. Zaraz pojawią się truskawki i maliny, później jagody, brzoskwinie i morele. One wszystkie są owocami wakacyjnymi i z pewnością będą chętnie wybierane przez gości, wykorzystywane przez cukierników. Smaki owocowe na pewno cały czas grają ważną rolę, szczególnie w połączeniu z aromatami egzotycznymi. Cukiernictwo wyraźnie będzie poszukiwało nowych, nieznanych nam smaków, a nie będzie skupiać się tylko na popularnych mango czy marakui.

CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<