Stoliczku, zarezerwuj się

Stoliczku, zarezerwuj się

Nowe technologie sprawiają, że stajemy się coraz wygodniejsi i wszystko chcemy mieć jednym kliknięciem. Rozmowy telefoniczne przeprowadzamy coraz rzadziej i coraz rzadziej chcemy zamawiać jedzenie w ten sposób. Podobnie jest z rezerwacją stolika w restauracji - zdecydowanie łatwiej jest nam kliknąć rezerwację w aplikacji niż wykonać w tym celu telefon. Dlatego korzystanie z aplikacji do rezerwacji stolików wydaje być się właściwą decyzją dla restauratorów.

Dlaczego to takie ważne?

Tego typu aplikacje oraz systemy niewątpliwie usprawnią obieg informacji w naszej restauracji. Możliwość podglądu w każdym momencie jak wygląda kalendarz rezerwacji, pozwala zespołowi restauracji zaplanować w efektywny sposób pracę oraz oszacować ilości potrzebnych produktów, ale także w łatwiejszy sposób skontaktować się z naszym gościem i śledzić wszelkie zmiany, jakie pragnie wprowadzić w swojej rezerwacji. Takie rozwiązania pozwalają również odciążyć obsługę z przyjmowania zamówień. Zajęci pracownicy nie zawsze mają możliwość podbiec na czas do telefonu i przyjąć zamówienie lub odpisać na mejla, a to może poskutkować niezrealizowaniem takiej rezerwacji. Jeśli nie tutaj, to gość zarezerwuje stolik gdzie indziej, konkurencyjnych restauracji przecież nie brakuje. Systemy do rezerwacji stolików to także czysty zysk, gdyż takie wcześniejsze rezerwacje pozwalają maksymalnie wykorzystać potencjał restauracji i wypełnić salę do ostatniego stolika, do ostatniego krzesła. Bywa i tak, że ustalenie terminu i warunków rezerwacji telefonicznie sprawia niekiedy problemy, możemy czegoś nie usłyszeć, źle zrozumieć albo gość będzie próbował nam coś nieumiejętnie wytłumaczyć. Przez takie niedomówienia w naszych rezerwacjach może zrobić się naprawdę spory bałagan, a gość może nieźle się zaskoczyć, jeśli mimo rezerwacji zabraknie dla niego stolika. Ale przede wszystkim decydując się na takie rozwiązanie, spełnisz oczekiwania swoich gości, którzy są już przyzwyczajeni dokonywać rezerwacji online hoteli czy wizyt u lekarza.

Na co się zdecydować?

Taki system rezerwacji online może być sam w sobie stroną internetową, ale równie dobrze może być zintegrowany z istniejącą już stroną. Znalezienie producenta, który zrobi nam taki system rezerwacji, to w dzisiejszych czasach żadne wyzwanie. Co więcej, pomoże nie tylko w jego stworzeniu uruchomieniu, ale również może dostosować jego funkcjonalności do naszych potrzeb. Takie systemy to szereg możliwości, administrator może nie tylko sprawdzać na bieżąco kalendarz rezerwacji, ale również zarządzać takimi rezerwacjami, np. dokonać zmian w rezerwacji lub taką rezerwację usunąć. Dzięki takim systemom nie ma najmniejszych szans, że dojdzie do nieporozumienia i na przykład zdublujemy rezerwację. Dodatkowo po jej dokonaniu system wyśle powiadomienie do osoby rezerwującej, jak i do obsługi restauracji.

Innym rozwiązaniem będzie skorzystanie z platform czy aplikacji, które zrzeszają różnych przedsiębiorców. I tak na przykład Ty, jako restaurator, możesz wykorzystać serwisy internetowe, aplikacje, za pomocą których można takich rezerwacji dokonać. Jak tłumaczy Katarzyna Dobrowolska, PR & Content Marketing Manager w Fintech Solutions sp. z o.o.: - W przypadku eatPoint.pl restauratorzy nie muszą spełniać żadnych specjalnych warunków. Tak naprawdę wystarczy, że restaurator zarejestruje się na portalu restaurator.eatpoint.pl lub skontaktuje się z działem sprzedaży, a zespół koordynatorów założy profil restauracji i skonfiguruje jej plan. To, ile stolików zostanie wyznaczonych na rezerwacje online zależy już od samego właściciela lokalu i jest określane w umowie. Dla nas ważne jest, aby restaurator dostarczył aktualne zdjęcia restauracji oraz obowiązujące menu. Dla każdego lokalu tworzony jest unikalny i atrakcyjny opis, który pomaga lepiej pozycjonować restaurację w wyszukiwarce. Dzięki obecności w eatPoint.pl restauracja nie musi posiadać własnej strony www, aby być widoczną w Internecie.

Najczęściej wiąże się to z określonymi opłatami za korzystanie z tych usług, ale niczym nie musimy się dzięki temu przejmować. Dodatkowo takie serwisy czy aplikacje dają możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Tak naprawdę każda z takich aplikacji jest inna, ma inne zasady działania. Nierzadko funkcjonuje tylko w wybranych miastach Polski. Dlatego też przed podjęciem decyzji należałoby zarezerwować sobie trochę czasu na mały rekonesans i wybranie tych serwisów, które sprostają naszym oczekiwaniom. Aplikacje takie najczęściej w czasie rzeczywistym informują swoich użytkowników o dostępności miejsc w wybranych przez nich restauracjach. W niektórych z nich użytkownik musi zapłacić za taką rezerwację, ale na przykład w zamian otrzymuje zniżkę na zamówienie złożone w restauracji lub wpłata liczona jest na poczet rachunku, a jeszcze inne nie wiążą się dla użytkownika z żadnymi kosztami. Te bardziej rozbudowane oferują już możliwość zintegrowania wszelkich kanałów, przez które mogą spływać rezerwacje, jak na przykład strona www, Facebook, telefon, aplikacja. Dzięki temu niezależnie od tego, jaką formę rezerwacji wybierze nasz gość, my będziemy mieć je zebrane w jednym miejscu. Coraz częściej w ofertach takich aplikacji pojawiają się również takie funkcje, jak możliwość wysyłania spersonalizowanych ofert do potencjalnych gości naszej restauracji.

Zasady działania

Większych udogodnień chyba już naszym gościom zapewnić się nie da. Systemy rezerwacji działają bowiem w bardzo prosty i intuicyjny sposób. Wystarczy wejść na stronę internetową albo ściągnąć aplikację i za jej pomocą wybrać interesującą restaurację. Następnie wybiera się datę, godzinę oraz liczbę osób, która ma się zjawić na lunchu czy kolacji. Bardzo często można również zaznaczyć nasze uwagi, na przykład jeśli mamy w restauracji swój stolik, możemy poprosić akurat o rezerwację tego konkretnego miejsca. Dalej wystarczy podać swoje dane i rezerwacja dokonana. Nam pozostało oczekiwać gości.

W świecie, w którym rozmowy telefoniczne wywołują u ludzi dyskomfort i jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że nie ruszając się z domu, kilkoma kliknięciami można zaplanować podróż nawet w najodleglejsze zakątki świata, nie da się uciec od technologii i nowości, które oferują. Branża gastronomiczna jest chyba jedną z tych, której zawsze w pierwszej kolejności takie nowinki dotyczą. Zamiast więc uciekać od tego rodzaju rozwiązań, wybierz to, które okaże się dla Ciebie najbardziej optymalne.

Tomasz Ziętkiewicz