Jak dywersyfikować sprzedaż w kawiarni podczas pandemii?

Jak dywersyfikować sprzedaż w kawiarni podczas pandemii?

Właściciele niedużych lokali w dobie koronawirusa szukają rozwiązań, które pomogą im przetrwać kryzys. Coffeedesk, kawowy omnichannel, którego częścią są trzy butikowe kawiarnie, oprócz sprzedaży na wynos, proponuje gościom swoich showroomów zakupy produktów z półki, gotowych do zabrania do domu. Jakie są zalety tego rozwiązania i jak je wdrożyć w swoim biznesie?

Nawet w niedużym lokalu można wygospodarować niewielką przestrzeń handlową. Rozszerzenie działalności o sprzedaż kawy czy akcesoriów nie wymaga dodatkowych pozwoleń, umożliwia za to dywersyfikację oferty  i zwiększenie przychodów.

Goście rzadziej odwiedzają teraz kawiarnie, stawiając na picie kawy w domu, ale przecież ulubione smaki znają właśnie z lokalnych espresso barów - ulubione miejsca mogą wesprzeć, kupując u nich kawę. Jak przygotować się do takiej sprzedaży? Warto skorzystać z doświadczenia marki Coffeedesk.

Komplementarna oferta

Na początku należy zweryfikować, jakie napoje najczęściej wybierają klienci. W oparciu o taką analizę można wypełnić półkę produktami zgodnymi z potrzebami gości.

- Podczas tworzenia oferty, właściciele kawiarni powinni mieć na względzie jej komplementarność - gość, który zachwycił się smakiem wypitej właśnie kawy przelewowej, chętniej kupi nie tylko konkretne ziarna, ale także akcesoria potrzebny do jej parzenia. - mówi Kamil Kwietniewski, kierujący w Coffeedesk działem sprzedaży B2B w Polsce.

Właściciele kawiarni speciality oprócz ziaren dopasowanych do danych metod parzenia, mogą oferować pomocne i niewielkie akcesoria - drippery Hario, filtry, aeropressy. Jeśli dany lokal stawia na klasyczne espresso i kawy mleczne, dobrym rozwiązaniem jest sprzedaż włoskich kaw i kultowych kawiarek Bialetti, a także spieniaczy do mleka. W przygotowaniu oferty mogą pomóc doradcy handlowi Coffeedesk, którzy służą radą przy właściwym zatowarowaniu sprzedażowej półki.

Jak pokazują wyniki Coffeedesk, proporcje sprzedaży w kawiarniach marki rosną na korzyść produktów z półki, zwłaszcza w czasie, gdy lokale ograniczyły swoją działalność gastronomiczną. Średni koszyk zakupowy rośnie zarówno pod względem ilości, jak i wartości - klienci wychodzą z kawiarni nie tylko z kubkiem kawy czy kanapką, ale także ziarnami i urządzeniami do przyrządzania ulubionego napoju. Możliwość zakupów w kawiarni zwiększa wartość koszyka średnio o ok. 50%.

Kompetentna obsługa

Jak odnieść sprzedażowy sukces w kawiarni? Podstawą jest doskonale przeszkolony personel, który swoją rekomendacją przekona do zakupu - czas mniejszego ruchu w kawiarniach można wykorzystać na szkolenie z wiedzy o ofercie. Z pozoru zwyczajne zamawianie kawy może zamienić się w opowieść o danych ziarnach, niuansach ich smaku, kraju pochodzenia.

Dzielenie się wiedzą i customer service na najwyższym poziomie to wartości, które doceniają klienci. Coffeedesk w swoich showroomach, ale także w ramach całej swojej działalności kieruje się pojęciem supreme service. To ponadprzeciętna obsługa klienta, który może być pewny, że barista nie tylko przygotuje wyśmienitą kawę, ale także szczegółowo odpowie na pytania gościa i doradzi w kwestii zakupów.

Nie jest niczym zaskakującym, że produktem najchętniej wybieranym z półki w showroomach Coffeedesk jest kawa, przede wszystkim Kawa Miesiąca. Starannie wyselekcjonowane ziarna od 2016 roku cieszą się uznaniem zarówno klientów, jak i baristów. Kompletując ofertę w swojej kawiarni, warto wybierać tego rodzaju bestsellery. Dzięki dużej rozpoznawalności i promocji kawy wybrane w danym miesiącu stanowią świetny wybór jako uzupełnienie półki w kawiarni. Dobrym tropem przy wyborze produktów jest też wspieranie lokalnych firm i wybór kaw z polskich palarni.

Dywersyfikacja sprzedaży w kawiarni to działania, które mogą być pomocne w walce z kryzysem. To także otwarcie się na potrzeby gości, którzy chętnie wspierają lokalne kawiarnie, wciąż stawiając jakość na pierwszym miejscu.

Pomoc w tworzeniu oferty dopasowanej do potrzeb gości można uzyskać, logując się na https://b2b.coffeedesk.pl/

fot. Michał Mutor 

Artykuł powstał przy współpracy z Coffeedesk