Rynek lodów oblegany przez nowych producentów

Rynek lodów oblegany przez nowych producentów

Lody zamiast chłodzić, powodują rozgrzanie... rynku ich producentów. Pojawiło się bowiem na nim w tym sezonie zbyt wielu nowych graczy. Może to mieć niekorzystny wpływ na produkcję lodów.

Upały za oknem nakazują wszystkim podążanie w jednym kierunku. Jakim? Ochłodzenia. To konieczne, gdy temperatura w cieniu przekracza - i to solidnie - 30 stopni Celsjusza.

Najlepszym sposobem by doznać orzeźwienia, są uwielbiane przez wielu lody. Ich rynek przeżywa w tym sezonie jednak wyjątkowe oblężenie. Pojawiło się na nim kilku nowych producentów, co z pewnością będzie miało swoje odwzorowanie w końcowym rozrachunku lodowego rynku.

Z ostatnich danych wynika, że trzech największych producentów zwiększyło udziały i ma ponad 60 procent rynku, co wskazuje na konsolidację. Jednocześnie pojawiają się nowi gracze. Świetny produkt i dobra marka nie wystarczają jednak do osiągnięcia sukcesu w produkcji i sprzedaży lodów.

W Polsce w odróżnieniu od innych krajów lody to wciąż kategoria typowo letnia. Polacy zimą nie jadają lodów. Za niemal 90 procent ich sprzedaży odpowiada sześć cieplejszych miesięcy roku.

Branża obawia się wejścia do "gry" czterech nowych producentów. Taka sytuacja oznacza tylko jedno - jeśli ktoś wchodzi na rynek, ktoś będzie musiał go opuścić.